Jatkoa vaihteistoremonttiin..
Tilattiin volkkariin purkaamolta vaihdelaatikko. Ennen kun rupesimme asentamaan
sitä paikoilleen, vaihdoimme koneeseen kampiakselin stefan ja kytkimen.
Keskitettiin kytkin jonka jälkeen alkoi laatikon paikoilleen asettelu.
uusi vaihdelaatikko kiinni.. |
Laatikon kiinnittämisen jälkeen asennettiin jakolaatikko ja moottorin korvakot.
Sitten ruettiin nostamaan konetta takaisin paikalleen.
kone paikallaan |
Koneen kiinnittämisen jälkeen laitettiin putki kiinni pakosarjaan. Kiinnikkeiden laittoon tarvitsi erikoistyökalun.
putki kiinni |
Seuraavaksi laitettiin vetarit kiinni vaihdelaatikkoon.
vetaria kiinnittämässä |
Sitten alkoi sähköjen paikalleen asennus. Se kävi suhteellisen helposti, kun merkitsimme ne purkuvaiheessa.
Laitettiin kardaani takaisin paikoilleen.
kardaani |
kytkin vaijeri |
vaihdevivusto |
Kaasu vaijeri, kytkin vaijeri ja syöttöpumpun vaijeri asennettiin paikoilleen.
kaasu vaijeri paikoillaan |
Ennen vaijreiden asennusta laitettiin vaihdevivusto kiinni.
Sitten alkoikin keulan asennus.
Keulan asentaminen helpotti joidenkin letkujen laittoa. Nostettiin syyläri ja flekti paikoilleen, jolloin sai laitettua loputkin letkut paikoilleen ja flektiin johdot kiinni. Akku ja ilmanpuhdistaja kiinni. Kasattiin loput keulasta paikoilleen.
Vaihdettiin samalla polttoaineensuodatin sekä öljynsuodatin. Sitten vaan moottoriin, vaihdelaatikkoon ja ohjaustehostimeen öljyt. Nesteet sisälle ja letkujen puristelu ilmalukkojen avaamiseksi.Ja eikun vaan käyntiin.
Iso työmaa, mutta hyvä peli tästä vielä tuli. Nyt kun on kaksoismassavauhtipyöräkin korvattu perinteisellä niin on seuraava kytkinremonttikin halvempi
VastaaPoistaHienosti olet kuvannut työprosessia!
VastaaPoista