<- Sisätilanpuhallin sijaitsi apukuskin puolella hanskalokeron alla. Aloitin irroittamalla muovi osat, että päsisin puhaltimeen käsiksi.
Muoviosat irroitettuani, puhaltimenmoottorin kehikko näkyi jo. ->
Irroitin puhaltimen, se oli kiinni
neljällä torx kannalla olevalla pultilla. Jonkin ajan päästä sain puhaltimen irti.
neljällä torx kannalla olevalla pultilla. Jonkin ajan päästä sain puhaltimen irti.
Puhallin vielä kasassa |
Etuvastus |
Ensiksi otin etuvastukselta menevät liittimet irti moottorista, sitten etuvastuksen saikin otettua pois. Etuvastuksen irroittamisen jälkeen moottorin alaosasta puhaltimen ns. korvakon.
Sitten purin moottorin ympäriltä kolmion muotoisen kehikon, ja kehikon sisältä eräänlaiset moottorin kuoret. Vanhan moottorin sai irti, kun naputteli varovasti moottorin akseliin joka piteli propellia.
puhaltimen korvakko |
kehikko |
puhaltimen moottorin kuoret |
vanha moottori |
puhallin vailla etuvastusta |
Rupesin kasaamaan puhallinta. Ensiksi naputtelin varovasti moottorin propelliin kiinni. Lopuksi tarvitsin pientä hylsyä, että isku osuisi propelliin eikä akseliin.
Tarkistin, että se pyöri kunnolla.
Kasasin kuoret ja kehikon takasin paikoilleen, jonka jälkeen laitoin korvakon kiinni.
Etuvastuken johdot moottoriin kiinni ja puhallin paikoilleen.
uusi moottori |
Juu...hyvästi on kuvia ja niihin tekstejä. :)
VastaaPoista