keskiviikko 30. huhtikuuta 2014

Mercedes-Benz 190 jarrujen ilmaus

Jarrupiiri oli päässyt vetämään ilmaa, koska jarrunestesäiliössä ei ollut tarpeeksi nestettä.
 
jarrujenilmaus laite
Aloitimme ilmauksen käyttämällä paineilmalla toimivaa jarrujenilmauslaitetta. Otimme sillä enimmät ilmat. Laitoimme ilmauslaitteen letkun pään ilmausruuviin, kahvasta kääntämällä se imi osan ilmoista pois.


Laitteella ilmattuamme ilmasimme jarruja käsin. Ensin pumpataan paine jarrua painamalla, kun paine on tullut painetaan jarrupoljin pohjaan ja pidetään siinä kunnes ilmausruuvi on käytetty auki ja laitettu kiinni. Sama toistettiin niin pitkään kunnes ei tullut enää ilmaa. 

Nestettä täytyi lisätä säiliöön melkein koko ajan, ettei se vetäisi ilmaa jarrujärjestelmään.





letku ilmausruuvissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti